Murphys

Jag dricker inte alkohol längre. Det har jag inte gjort på ett antal år nu. Det var inget aktivt val från början utan det bara blev så. Jag tappade så smått kontakten med de jag brukade gå ut med och tiden flöt på utan några besök på puben. Sedan jag flyttade till Jönköping har jag bara varit ute ett fåtal gånger men utan att dricka alkohol. Då det har gått så lång tid utan någon alkohol så finns det ingen anledning till att börja dricka det igen. Så tycker jag, andra kanske inte håller med. Många tycker att det är tråkigt att befinna sig på puben utan att dricka alkohol. Att vara i närheten av onyktra personer när man själv är nykter är jobbigt, anser många. Det kan vara jobbigt men det kan också vara trevligt. Alla dricker inte alkohol för att bli onykter utan för att man tycker det är gott. Det finns självklart alltid de som dricker för mycket och är jobbiga i onyktert tillstånd men de personerna får man försöka att hålla sig ifrån, helt enkelt.

Igår var jag ute på puben. Murphys. Det är ett trevligt ställe med bra musik. Dock lite för hög för att man ska kunna vara social, tycker jag.

Människor som blir jobbiga när de är onyktra finns överallt. Så också på Murphys. Vid stängning och hemgång upptäckte jag två personer stå vid min elmoped. Varningsblinkern var igång så de hade varit lite för nyfikna än nödvändigt över den. Jag sa till att de inte fick röra ett hjälpmedel och jag fick mer än en ursäkt. De tar jag inte till mig för jag anser att man även i onyktert tillstånd ska vara kapabel till att veta vad som är mitt och ditt. Elmopeden klarade sig. Den är svår för någon att köra iväg med. Rättare sagt, det går inte att köra iväg med den ifall man inte har en nyckel och nyckeln har jag. Vill man så kan man frikoppla elmopeden men den tar onödigt lång tid att putta iväg så förhoppningsvis så ödslar ingen så mycket energi över det. Den här gången gick det bra men det hade lika gärna kunnat vara någon som förstörde någonting på den. Jag tror och hoppas att de flesta har sunt förnuft och inte går så långt. Jag parkerade nära entrén så att dörrvakten hade koll på den för det mesta. Han kan ju däremot inte ha blicken åt olika håll samtidigt och behövde göra sitt jobb också. Nästa gång parkerar jag nog ännu lite närmare.

Det var i det hela en trevlig kväll med bra sällskap och jag hoppas på fler sådana tillfällen.

 
Hjulen snurrar, hjulen rullar..
/Rebecka/
Taggar: murphys, pub;

Kommentera inlägget här :