Glutenfria muffins

Jag är nybörjare när det gäller användande av spis och ugn. Jag har tidigare varit osäker och tyckt att det varit obehagligt med det varma. Det tycker jag fortfarande men de senaste månaderna har jag blivit mer bekant med både spisen och ugnen och fixar en hel del saker i köket själv. Jag har lärt mig allt mer men ingridienser är många gånger svårt att ha koll på. Jag är glutenintolerant sedan något år tillbaka och det gör det ibland svårt att veta vad jag kan äta och inte. 
 
Idag bakade jag muffins för första gången. Det var en enkel procedur då jag använde mig av en färdig glutenfri mix. Det gick bra men nästa gång ska jag se till att hälla mindre smet i varje form. Ju mindre desto fler. Om en stund blir det provsmakning och det blir spännande att se om mixen är värd att köpa igen. 
 
Hjulen snurrar, hjulen rullar
/Rebecka/

Kommentera inlägget här :