Psykolog-utredning

Jag har gjort ADL-bedömningar ett par gånger i mitt liv, bland annat i samband med min skolstart. Detta för att få dokumenterat vilka mina svaga och starka sidor är för att min omgivning ska förstå mig mer och på så vis underlätta min vardag. Många olika övningar ingår, både fysiska och psykiska.

Idag påbörjade jag en ny undersökning efter eget önskemål. Inte en ADL-bedömning men liknande, en psykologutredning. Syftet är detsamma som tidigare, att få fram vad mina svårigheter är inom olika områden. Uppgifterna varierar, en del är löjligt enkla medan andra är mer komplicerade att reda ut. Det gick bra idag och det kändes som en bra början. Något mer tillfälle på Vuxenhabiliteringen blir det och sedan får jag se ett resultat.

En sådan här undersökning är bra både för mig själv och min omgivning. Jag hoppas på mer förståelse hos en del personer i min närhet genom detta och att jag kan få mer stöttning i min vardag. Det kan behövas emellanåt.

Hjulen snurrar, hjulen rullar..
/Rebecka/

Kommentera inlägget här :