Ridläger

Jag har nu avslutat mitt allra första ridläger. Fyra heldagar har jag spenderat på Volt Ryttarförening. Dagarna bestod av att göra i ordning hästar, rida och att umgås med alla djur och deltagare. Vi red både i grupp och enskilt, i paddocken och i skogen. Häst och vagn fick vi också testa på.

Där finns både getter, kanin, katt och hund. Att umgås med djur tycker jag om men det är inte någonting som jag alltid har uppskattat. Förr tyckte jag att det var obehagligt med större djur men numera har jag vant mig och tycker bara det är trevligt att umgås med alla.
Rökkwa är hästen som jag nästintill alltid rider på, hon är min favorit. Under veckan har jag fått göra i ordning henne inför ridning och efter ridning. Det är ingenting som jag har gjort tidigare utan jag har endast ridit. Framöver kommer det troligtvis att bli mer pyssel med henne för min del. Det blir en annan typ av närhet.
Regnet visade sig men som tur var inte när vi var utomhus. Vi hade tur med vädret och dagarna blev lyckade. Nu ser jag fram emot hösten då ridningen börjar igen.  
 
 
 
 
 
 
 
Hjulen snurrar, hjulen rullar..
/Rebecka/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: #handikappridning, #ridläger, #voltryttarförening;

Kommentera inlägget här :