I Knaggebobacken

Den här helgen har jag spenderat i Knaggebobacken tillsammans med Skicamp. Återigen fick jag bekanta mig med skidbackar. 
Jag åkte både biski och skicart som förra gången när vi var i Järabacken. Sist pirrade det i magen och det var faktiskt lite obehagligt att åka nerför backen även om det kändes bättre efter ett par åk. Skicarten var värst för det skakade mer nerför backen. Det var däremot roligt hela tiden. Den här gången märkte jag inte av den obehagliga känslan utan tyckte bara att det var roligt. Man vänjer sig helt enkelt. Skicarten testade jag på att styra själv. Det var enklare än vad jag föreställt mig och det gick bra att ta sig neråt. För skojs skull lät vi mobilen mäta hastigheten vid en åktur med skicarten och den visade 36 km/timmen. Det är intressant att veta hur långsamt eller snabbt det går. 
Snöskoter fick jag också åka en liten tur. Det åkte jag en del när jag var liten men det var alldeles för längesedan. Det är roligt.
Trevliga och hjälpsamma personer gör sådana här aktiviteter roliga och möjliga för mig att kunna delta i. Kanske att det blir skidåkning för mig även nästa vinter. Tack återigen Skicamp!
 
 
Från vänster: Lars Hermansson, Alexander Sellman, Peter Hjalmarsson, Greger Karlsson, Louise Hammerin
 
Hjulen snurrar, hjulen rullar..
/Rebecka/
 

Kommentera inlägget här :