Tre av tre

Vi föds alla till olika individer och tur är väl det. Hur skulle det kännas ifall alla vore likadana? Det hade varit en väldigt tråkig värld att leva i.
Jag föddes till Rebecka. En enkel person i en lite komplicerad kropp. Jag fick en diagnos direkt vid födseln. Ryggmärgsbråck. Det innebär för mig utåt sett ett sittande men inget stillasittande liv.
Vid fyra års ålder tyckte min kropp att det inte räckte med en diagnos. Jag fick Barnreumatism. Det förändrade min livssituation. Kroppens funktion förändrades en del.
För ett par år sedan fick jag ytterligare en diagnos nerskriven i min journal. Epilepsi. Det har jag inga stora problem av. Jag får sällan anfall även om det såklart händer ibland.
Alla har vi våra olika livsöden och det här är mitt. I stora drag.

Hjulen rullar, hjulen snurrar
/Rebecka/

Taggar: barnreumatism, barnreumatism, diagnos, epilepsi, funktionsnedsättning, ryggmärgsbråck;

Kommentera inlägget här :