Idag ringde jag till bostadsbolaget, Bygginvest. Jag nämnde bristerna och saknaden av dörröppnare hos Hemmakväll. Han som jag fick prata med trodde att dörren öppnades automatiskt utan knapp utifrån och med en knapp inifrån och att man bara behövde sätta igång elen för detta. Efter en egen undersökning tillsammans med en personal i eftermiddags kom vi fram till att det inte var så.
Jag uppfattade det som att han som jag fick prata med tog till sig det jag sa och att han höll med mig om att det är ett problem. Han bad mig återkomma ifall det inte skulle lösa sig. Det är dock inte Bygginvest som har hand om den biten egentligen fick jag veta. Det är istället butikschefen som ska se till att det är tillgängligt för alla och att allting fungerar som det ska. Jag förde det här vidare och får hoppas på en bra kommunikation mellan personalen på Hemmakväll och deras chef. Nu har jag tagit det första steget. Fortsättning följer.
/Rebecka/